Visita el nostre blog! Hi ha notícies noves que podrien interessar-te.veure més
Sensus Consultoria
ARTICLES Consultoria fiscal, comptable i gestió tributària

Comunicats d'hisenda - Comparativa de ratis sectorials

L'Agència Tributària (AEAT) ha llançat per tercer any una campanya d'enviament massiu de cartes a pimes i autònoms en què els informa que disposa d'informació de les entrades i sortides de tots els comptes bancaris i els adverteix sobre possibles inconsistències tributàries.

La diferència amb anys anteriors és que les ràtios amb què es comparen les de l'entitat s'han extret de les declaracions de l'Impost sobre Societats presentades pels contribuents del sector. On s'aporten dades comparatives entre els obligats tributaris i els seus competidors del sector, referits a assumptes com marges net i brut, costos d'aprovisionament, cobraments amb targeta i percentatges de cobrament amb targeta i efectiu.

Aquestes comunicacions es realitzen exclusivament a persones jurídiques. Està previst que després de la comunicació visitin l'empresa en qüestió Agents Tributaris, amb la finalitat de recollir informació (contractes de lloguer, datàfon, darrers tiquets, nombre de tiquets del dia, programa informàtic, etc.).

Després d'analitzar i comparar la informació obtinguda amb la que ja tenen, si es troba dins el marc del sector no hi haurà més conseqüències, però en cas contrari es traslladarà l'expedient al Departament d'Inspecció.

CARTES SOBRE ELS RATIS SECTORIALS:

Quina informació es pot extreure de les ràtios? Es pot extreure molta informació si s’interpreta de manera correcta. Des del marge brut de les operacions, passant per les despeses per facturació, el cost de personal relacionat amb els ingressos, el cost mig del personal, la facturació per persona i, per tant, la productivitat, etc.

JORDI MASSAFRET TORRES

Jordi Massafret Torres

Soci | Àrea econòmica i financera

[email protected]

Llicenciat en Economia per la UB. Amb 30 anys d'experiència com a assessor integral d'empreses, principalment en l'àrea econòmica-financera i fiscal.

Articles relacionats

Tens alguna consulta?

Si tens algun dubte o ens vols plantejar alguna consulta, emplena aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.

Treballa amb nosaltres

Els professionals de Sensus tenim en comú la nostra vocació per la feina ben feta, vetllem per donar el millor servei i seguir endavant amb els projectes de futur de la companyia. Si estàs interessat en participar, pots contactar amb nosaltres a través de la web.

938721942[email protected]